Obejrzyj intro – trener Dariusz Kowalczyk przedstawia 8D Problem Solving szkolenie
- Gwarancja satysfakcji: masz miesiąc na zwrot pieniędzy
- Dostęp do wielu dokumentów, które usprawnią Twoją pracę i pozwolą na jej efektywniejsze wykonywanie.
- Dostęp do zamkniętej grupy, gdzie razem z innymi kursantami będziecie mogli wymieniać się wiedzą i informacjami
- Sesje na żywo „Pytania i Odpowiedzi”, dzięki czemu wiesz, że będziesz mieć realną możliwość konsultacji z trenerem
- Szkolenie realizuje założenia podręcznika „VDA 8D – Problem Solving in 8 Disciplines – Method, Process, Report”
Dzięki szkoleniu 8D Problem Solving nauczysz się:
- Jak udokumentować działania w raporcie 8D
- Jakie zbudować skuteczny zespół
- Jak w trakcie przeprowadzania analizy rozróżnić symptom od przyczyny źródłowej
- Kiedy wdrażać działania na zagrożenie (ERA – Emergency Response Actions)
- Jakie są praktyki twórczego rozpoznawania przyczyn niezgodności
- W jaki sposób wprowadzać działania prewencyjne (sekcja D7), w celu zapobiegnięcia ponownego wystąpienia problemu jakościowego
- Jak wypełniać poszczególne sekcje w raporcie 8D poprzez realizację praktycznych ćwiczeń
- Poznasz etapy przeprowadzania analizy przyczyn źródłowych – diagram Ishikawa, 5xDlaczego
- W jaki sposób prawidłowo opisywać problem unikając przechodzenia do konkluzji przy użyciu 5W2H oraz Is / Is-Not
- W jaki sposób prawidłowo ocenić skuteczność podjętych działań tymczasowych (ICA – Interim Containment Actions) oraz działań definitywnych (PCA – Permanent Corrective Actions)
Adresaci szkolenia:
- Zespoły wdrożeniowe
- Inżynierowie jakości, Specjaliści Jakości, Kontrolerzy Jakości
- Kierownicy Jakości, Inżynierowie Jakości Klienta
- Inżynierowie Jakości Dostawców, Supplier Quality Engineers, Supplier Quality Assurance
- Liderzy produkcji, Kierownicy Produkcji
- Inżynierowie Procesu
- Inżynierowie Utrzymania Ruchu
- Właściciele procesów
- Najwyższe kierownictwo
Przykładowe lekcje:
Moduł IV Lekcja 26
Sekcja D2 – Opis Problemu przy użyciu metody 5W2H
Moduł V Lekcja 34
D3 – ICA – koszty oraz czas trwania
Moduł VI Lekcja 44
Sekcja D4 – Diagram Ishikawy – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
Agenda szkolenia:
Moduł I:
- Wprowadzenie
- Jak realizowane jest szkolenie
- Cel szkolenia oraz koszt powstania problemu
- Konsekwencje powstawania wad
- Poziomy przyczyn oraz rodzaje działań
- Dlaczego 8D i powiązanie ze standardem IATF
- 8D problem solving w odniesieniu do koła Deminga
- Zarys historyczny
Moduł II:
- Analiza i akcje
- Cel sekcji D0 – Identyfikacja Problemu
- ERA – przykładowe działania na zagrożenie
- ERA – przykłady działań na formularzach klienta
- Identyfikacja i Identyfikowalność
- Identyfikacja i Identyfikowalność – ćwiczenie
- Skąd dowiadujemy się o problemach
- Działania na zagrożenie ERA – ćwiczenie
Moduł III:
- Opis sekcji D0 – Identyfikacja Problemu
- Sekcja D0 – przykłady
- Sekcja D1 – cechy zespołu oraz korzyści pracy zespołowej
- Etapy tworzenia skutecznego zespołu
- SMART, SPACER i organizacja spotkań
- Najlepsze praktyki organizowania i przeprowadzania spotkań
- Test Gallupa
- Sekcja D1 – ćwiczenie
- Sekcja D1 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
- Sekcja D2 – Opis Problemu przy użyciu metody 5W2H
- 5W2H dla problemów wewnętrznych
- 5W2H jako Komunikacja Wewnętrzna
- Sekcja D2 – ćwiczenie
- Sekcja D2 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
Moduł V:
- Sekcja D3 – wprowadzenie do tymczasowych działań blokujących (ICA)
- Tymczasowe działania blokujące (ICA) – przykłady cz.1
- Tymczasowe działania blokujące (ICA) – przykłady cz.2
- ICA – koszty oraz czas trwania
- ICA – weryfikacja skuteczności
- Sekcja D3 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
Moduł VI:
- Sekcja D4 – wprowadzenie do analizy przyczyn źródłowych
- Burza mózgów jako kreatywna technika generowania pomysłów
- Analiza Przyczyn Źródłowych – przykładowa kolejność działań
- Diagram Ishikawy – korzyści zastosowania
- Diagram Ishikawy – opis sekcji Man, Machine, Method, Material, Milieu, Measurement (6M)
- Sekcja D4 – przykład oraz ćwiczenie
- Podwójna Ishikawa
- Sekcja D4 – Diagram Ishikawy – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
- 5 x Dlaczego – wprowadzenie
- 5 x Dlaczego – korzyści i sekwencja
- 5 x Dlaczego – przykłady i ćwiczenie
- Sekcja D4 – mechanika powstawania problemu
- 5 x Dlaczego -prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
- The Way To Teach The People oraz reprodukcja wady
Moduł VII:
- Sekcja D5 – wdrożenie działań korygujących (PCA)
- Sekcja D5 – kryteria dotyczące wdrożenia PCA
- Sekcja D5 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
- Sekcja D6 – wdrożenie i walidacja definitywnych działań korygujących (PCA)
- Sekcja D6 – weryfikacja skuteczności dla podjętych działań
- Sekcja D6 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
Moduł VIII:
- Sekcja D7 – Działania prewencyjne (Preventive Actions – PA)
- Sekcja D7 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
- Sekcja D8 – Uznanie wkładu zespołu
- Sekcja D8 – praktyczne zastosowanie Audytu Zamykającego (Close-off Audit)
- Sekcja D8 – prawidłowe wypełnienie w raporcie 8D na przykładzie zadania
- BONUS 1 – najczęściej popełniane błędy
- BONUS 2 – Działania Prewencyjne na przykładzie DOJO
W ramach szkolenia otrzymasz także:
- kompleksową formatkę raportu 8D
- 5W2H jako komunikacja wewnętrzna
- Diagram Ishikawy – formularz
- The Way To Teach People – formularz
- 8D Problem Solving – ebook
Opinie naszych kursantów:
Dwuosiowa Ishikawa bardzo się przydaje.
Certyfikat ukończenia szkolenia:
Każdy uczestnik kończąc szkolenie online 8D Problem Solving otrzymuje certyfikat wydany przez Instytucję Szkoleniową zarejestrowaną w Wojewódzkim Urzędzie Pracy pod numerem 2.24/00397/2021.


1297 zł brutto
Poziom
Podstawowy
Czas trwania
6 godzin 24 minuty
Ilość nagrań wideo
64 filmów
Jeśli chcesz się rozliczyć w inny sposób (faktura na firmę, pro-forma, etc) lub zapytać o ofertę dla firm, napisz proszę:
kontakt@automotivequalityonline.pl
lub zadzwoń 507-582-911